Crit a la llibertat

sábado, 9 de octubre de 2010

Llibertat publicitària

Creativitat és treballar sense restriccions. Aquesta és una frase que si ben no defineix la creativitat, almenys descriu molt bé les condicions sota les quals pot donar-se millor el treball creatiu.
Per al públic en general tant com per als anunciants en particular i, especialment, per els qui es dediquen de temps complet a ella, Publicitat i Creativitat són sinònims. En conseqüència, caldria concloure que fer Publicitat és treballar sense restriccions. I no obstant això, existeixen massa restriccions al treball publicitari.

Les més reconegudes tal vegada siguin el pressupost disponible per fer-la, els gustos, preferències i inclinacions de l'anunciant, la regulació governamental i l'ètica publicitària pròpia. Una altra restricció, menys evident, és la *autocensura que s'imposa a si mateix cadascun dels participants del procés.

I no obstant això, la restricció més significativa de totes resulta del fet que la creativitat publicitària té un propòsit: persuadir a un client potencial d'adquirir un producte o servei o actuar favorablement pel que fa a una idea o producte. Aquesta és l'essència que realment volem adquirir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario